Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ: ΜΑΡΙΑ ΤΖΙΡΙΤΑ

 Καλό μήνα σε όλους τους φίλους μας! Ακόμα μία συνέντευξη του μήνα είναι εδώ, από μία πολύ πολύ αγαπημένη μας συγγραφέα, τη Μαρία Τζιρίτα, που έχει γράψει πολλά βιβλία και πρόσφατα κυκλοφόρησε και το νέο της βιβλίο με τίτλο "Όσα η αγάπη συγχωρεί".




Τι πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρχει μέσα σε ένα βιβλίο για να αγαπηθεί από το αναγνωστικό κοινό;

Κατά τη γνώμη μου πρέπει ο κάθε αναγνώστης να βρει κάτι από τον εαυτό του μέσα στο βιβλίο. Να ταυτιστεί και να νιώσει ότι ο συγγραφέας άγγιξε την ψυχή του και τα συναισθήματα του. Να βρει μέσα στην ιστορία τις δικές του απαντήσεις για όλα εκείνα που βασανίζουν το μυαλό του μα και την καρδιά του.

Περιμένατε τέτοια απήχηση και τέτοια αγάπη για τα  βιβλία σας ;   

Ποτέ δεν το περιμένεις, απλά το ελπίζεις και το εύχεσαι. Και νιώθω ευγνώμων που συνέβη.

Σε ποια ηλικία ξεκίνησε η σχέση σας με τη συγγραφή ;Ήταν μια απόφαση στιγμής ή όνειρο ζωής;

Όνειρο ζωής δεν ήταν ποτέ. Έγραφα από μικρό παιδί γιατί έτσι εκφραζόμουν καλύτερα. Ακόμα κι όταν έγραψα το πρώτο μου βιβλίο, το παιδί της αγάπης, το έκανα ως κατάθεση ψυχής κι ούτε που γνώριζα τότε ότι θα γινόταν βιβλίο που θα μπορούσε να εκδοθεί.

Όταν γράφετε απομονώνεστε; Πόσο καιρό σας παίρνει η ολοκλήρωση ενός βιβλίου; Πιστεύετε ότι είναι  πιο εύκολο για  κάποιον που έχει πολλά βιβλία πίσω του να ολοκληρώσει μια ιστορία;

Δεν μπορώ να πω ότι απομονώνομαι ιδιαίτερα. Σίγουρα δεν βλέπω τηλεόραση όπως τον υπόλοιπο καιρό, δεν διαβάζω βιβλία και δεν μιλάω με τις ώρες στο τηλέφωνο! Κατά τ’άλλα η καθημερινότητα μου δεν αλλάζει. Μου παίρνει περίπου τρεις μήνες, ανάλογα με το πόσες ώρες αφιερώνω στην συγγραφή. Το πόσα βιβλία έχεις πίσω σου δεν νομίζω ότι παίζει κάποιο ρόλο στον χρόνο ολοκλήρωσης.

Ποια τα συναισθήματα που σας κατακλύζουν  κάθε φορά που βάζετε τέλος σε ένα σας βιβλίο;  

Σίγουρα συγκίνηση, χαρά και ικανοποίηση. Εκεί κάπου όμως ελλοχεύει κι ένα συναίσθημα μοναξιάς, επειδή αποχαιρετώ τους ήρωες μου.

Πείτε μας λίγα λόγια για το νέο σας βιβλίο και τι σας έδωσε το έναυσμα να το ξεκινήσετε.

Μα η ίδια η ιστορία, αφού πρόκειται για πραγματικά γεγονότα! Όταν έμαθα αυτή την ιστορία δεν μπορούσα παρά να την καταγράψω. Τόσο πολύ άγγιξε τα συναισθήματα μου κι ελπίζω ότι το ίδιο θα συμβεί και στους αναγνώστες μου.

Ποιο στοιχείο σε ένα βιβλίο σας γοητεύει και σας κρατά αιχμάλωτη; Υπάρχει κάποιο βιβλίο που θα θέλατε να είστε η δημιουργός του; Και αν ναι ποιο;

Δεν μπορώ να εντοπίσω ποιο είναι το στοιχείο εκείνο που θα με τραβήξει σε ένα βιβλίο. Είναι μαγική η χημεία ανάμεσα σε δημιουργό και αναγνώστη. Ένα βιβλίο που λατρεύω και σίγουρα θα ήθελα να είχα γράψει εγώ είναι ο Μικρός Πρίγκιπας του Εξυπερύ!

Έχετε σε κάποιο βιβλίο σας περισσότερη αδυναμία; Υπάρχει κάποιος ήρωας ή ηρωίδα που αγαπήσατε ή πονέσατε πιο πολύ; Αν  ναι, γιατί ; 

Πάντα θα έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου το πρώτο μου βιβλίο, το παιδί της αγάπης και ο Στέλιος ο πρωταγωνιστής του, που είναι κι αυτό αληθινή ιστορία.  Αν το διαβάσετε θα καταλάβετε το γιατί.

Αν ξαναγράφετε κάποιο από τα βιβλία σας από την αρχή θα αλλάζετε κάτι ;  

Όχι βέβαια! Ούτε καν μου έχει περάσει από το μυαλό! Είναι σαν να λέμε σε μια μητέρα αν θα ξαναγεννούσε το παιδί της αν θα ήθελε να ήταν διαφορετικό!

Κλείνοντας πείτε μας  λίγα λόγια για την Μαρία! Τι θεωρεί απόλυτη ευτυχία; πιστεύει στη φιλία; και τι θα ήθελε να ευχηθεί στους αναγνώστες της; 

Ευτυχία θαρρώ είναι η ισορροπία με τον εαυτό μας. Να είμαστε ικανοποιημένοι με αυτό που είμαστε και όχι με αυτά που έχουμε. Στη φιλία πιστεύω φυσικά και την βιώνω σε όλη μου τη ζωή. Γι αυτό άλλωστε έγραψα και το βιβλίο Όταν αγαπάς είναι για πάντα, που αναφέρεται στον ισχυρό δεσμό της φιλίας.
Στους αναγνώστες μου και σε όλο τον κόσμο εύχομαι να νιώθουν καλά, ακόμα κι όταν δεν είναι. Όπου κι αν βρίσκονται, ότι κι αν κάνουν, ότι κι αν συμβαίνει στη ζωή τους, να νιώθουν καλά με τον εαυτό τους!


Ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη συζήτηση μας!

Το νέο βιβλίο της Μαρίας Τζιρίτα που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου