Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ: ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΚΟΥΡΤΖΗ


Το πρώτο σας βιβλίο με τίτλο "Κουμκουάτ. Εκεί που ρίζωσε η αγάπη", μας αφηγήθηκε τη ζωή της Βασιλικής από τη γέννηση της, στην αρχή του 20ου αιώνα, μέχρι το τέλος της, με φόντο την όμορφη Άρτα. Ζήσαμε πολέμους μέσα από αυτό, γνωρίσαμε κι άλλους ήρωες. Στο νέο σας βιβλίο με τίτλο "Δεκατρία Μπαλώματα" τι θα συναντήσουμε;

Τα δεκατρία μπαλώματα, ένα βιβλιο που διαδραματίζεται στην όμορφη Λέσβο και ξεκινά στην πόλη της Μυτιλήνης, είναι μια ιστορία εμπνευσμένη απο αρκετά πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα κοντά στο 1850 μέχρι και λίγο μετά την απελευθέρωση. Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που γεννιέται με το στίγμα την νόθας και καλείται να αντιμετωπίσει τη ζωή και τις δυσκολίες αυτής της κατάστασης. Ταυτόχρονα είναι και η ιστορία του αδελφού της, που ως νόμιμο παιδί ενός γάμου, αρνείται να δεχτεί την αδελφή του και κάνει οτιδήποτε ωστε να διατηρήσει τη δομή της οικογένειας του και να επιβιώσει.

Ο καινούριος τίτλος του βιβλίου σας όπως και ο προηγούμενος είναι εντυπωσιακοί, ξυπνάνε τις αισθήσεις του αναγνώστη. Τους επιλέγετε από την αρχή, πριν ολοκληρωθεί-ή ίσως πριν ξεκινήσει- το βιβλίο ή αφότου το έχετε ολοκληρώσει;

Καταρχάς ευχαριστώ πολύ! Και στα δυο βιβλια που αναφέρατε ο τίτλος υπήρχε τη στιγμή που γεννήθηκε το βιβλίο και ίσως να ήταν και η πρώτη λέξη του βιβλίου. Δεδομένου πως και στο επόμενο που γράφω τωρα ο τίτλος μπήκε πρώτος μάλλον τελικά αυτό είναι το μοτίβο μου!!!

Στο Κουμκουάτ η ιστορία της ηρωίδας διαδραματιζόταν στην Άρτα που είναι ο γενέθλιος τόπος σας. Στο νέο βιβλίο θα συναντήσουμε τη Νόρα και τη Μυτιλήνη. Σας συνδέει κάτι με αυτό τον τόπο; Πώς τον επιλέξατε;

Η Μυτιλήνη είναι για εμένα η δεύτερη πατρίδα μου, καθώς είναι ο τόπος καταγωγής του συζύγου μου. Βέβαια οφείλω να πω πως είναι και πατρίδα της “καρδιάς μου” γιατι με κέρδισε απο την πρώτη στιγμή, εκεί παντρεύτηκα, εκεί βάφτισα τον γιό μου και όταν πάω έχω τόσο οικίες και ξεχωριστές εικόνες που με εμπνέουν. Παρόλα αυτά θα σας πω αναφερόμενη ακόμα μία φορά σε αυτό το βιβλίο που έχω ξεκινήσει τώρα πως διαδραματίζεται σε ένα τόπο που δεν έχω οικογενειακούς δεσμούς!

Έχετε ξεκινήσει τη συγγραφή του επόμενου βιβλίου σας ή θέλετε ένα διάστημα ξεκούρασης;

Νομίζω μόλις απάντησα πριν! Αυτό που μου συμβαίνει είναι ότι σχεδόν ποτέ δεν κάνω διάλειμμα από τη συγγραφή, είτε γράφω το βιβλίο που θα ήθελα να είναι το επόμενο μου είτε κάποιο άλλο κείμενο όπως ένα θεατρικό έργο είτε τον σκελετό κάποιου βιβλίου που θα ήθελα να αναπτύξω στο μέλλον.
 

Πώς μπήκε η συγγραφή στη ζωή σας;

Υπήρχε από πολύ μικρή ηλικία από τότε που ξεκίνησα να διαβάζω καλά, βέβαια σε πρώιμη και πρωτόγονη μορφή αλλά ηξερα νωρίς πως ήθελα να έχω τη συγγραφή στη ζωή μου. Αυτό που άργησε σε εμένα ίσως σε σχέση με τα κείμενα που έχω στο συρτάρι μου, είναι η απόφαση να τα εκθέσω  σε κόσμο.

Το πρώτο βιβλίο σας είναι ένα κοινωνικό μυθιστόρημα με ιστορικά γεγονότα, το δεύτερο είναι ένα ιστορικό κοινωνικό μυθιστόρημα και πάλι. Σκεφτήκατε να στραφείτε σε ένα διαφορετικό είδος;

Ναι, πολλλές φορές. Καταρχάς τα θεατρικά μου έργα τα περισσότερα διαδραματίζονται στο σήμερα και επίσης υπάρχουν ιστορίες στα χαρτιά μου γραμμένες στο παρόν ή με διαφορετική θεματολογις όπως πχ αστυνομικές. Όμως η αλήθεια είναι πως αυτή την περίοδο νιώθω πως θα ήθελα λίγο ακόμα να εξερευνήσω το παρελθόν και να συνεχίσω περίπου στο ίδιο ύφος..

Από ότι ξέρω εκτός από τη συγγραφή δραστηριοποιείστε και στον επιχειρηματικό χώρο. Έχετε καθόλου ελεύθερο χρόνο; Τι σας αρέσει να κάνετε όταν βρίσκετε χρόνο για εσάς;

Ναι, όντως το επαγγελματικό μου πρόγραμμα είναι αρκετά γεμάτο καθώς δραστηριοποιούμαι στην εταιρεία μου και το επιχειρείν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα θέλει πολύ προσπάθεια για να πάει καλά. Ταυτόχρονα ένας από τους πυλώνες  της εταιρειας μας  είναι οι καμπάνιες κοινωνικής ευθύνης στις οποίες δαπανώ και αρκετό προσωπικό χρόνο καθώς και στο ρόλο μου ως μία από τους πρεσβευτές για την εθελοντική δωρεά μυελού των οστών. Αν σε αυτό προσθέσουμε πως είμαι παραδοσιακή σύζυγος και νέα μητέρα ο ελεύθερος χρόνος είναι συχνά ελάχιστος. Όμως το σημαντικό είναι πως η δουλειά μου μου αρέσει πολύ και νιώθω πως με ξεκουράζει αντί να με κουράζει αρκετές φορές και επίσης τα Σαββατοκύριακα μου είναι πια τα αφιερωμένα στην οικογένεια μου και τους φίλους μου!
 

Είστε κι εσείς αναγνώστρια; Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε και σας άρεσε τόσο που θα το προτείνατε στους φίλους μας;

Ναι είμαι δεινή αναγνώστρια αυτό ισχύει!! Αυτό που διάβασα μόλις πριν λίγες μέρες  και μου άρεσε είναι το “η αγάπη που δεν άκουσες” της Κλαίρης Θεοδώρου και θα το πρότεινα ανεπιφύλακτα καθώς και το “Χιονάνθρωπο” του Νέσμπο που βγήκε πρόσφατα σε ταινία!

Ποια φράση σας αντιπροσωπεύει;

Το “κάθε εμπόδιο για καλό”. Πάντα μέχρι τώρα συμβαίνει να ισχύει στη ζωή μου και επίσης το θεωρώ σοφό, αισιόδοξο, παρήγορο, αυτό φαίνεται άλλωστε και από την αλληγορία των μπαλωμάτων στο βιβλιο μου!

Πείτε μας λίγα λόγια για τον εαυτό σας, ποια είναι τα προτερήματα και ποια τα μειονεκτήματα σας;

Είμαι αρκετά συναισθηματική κάποιες φορές σε υπερβολικό βαθμό και επίσης συχνά είμαι παρορμητική επίσης σε έντονο βαθμό. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά θα ήθελα να τα λειάνω όσο μπορώ παραπάνω γιατί πιστεύω πως το μέτρο είναι καλό. Επίσης όπως  πολλοί συγγραφείς, περνάω φάσεις μοναχικότητας και κάποιες  φορές έχω καυστικό χιούμορ. Αυτά τουλάχιστον είναι τα ελαττώματα που οι στενοί μου άνθρωποι μου έχουν επισημάνει κατά καιρούς να διορθώσω.  Όσον αφορά στα προτερήματα μου θέλω να πιστεύω πως είμαι καλή και τρυφερή μαμά και σύζυγος και καλή φίλη. Θεωρώ πως είμαι πιστός άνθρωπος και αρκετά ειλικρινής, χαρούμενη, αισιόδοξη και αγωνίστρια.

Σας ευχαριστώ θερμά για την όμορφη συζήτηση μας! Τι θα θέλατε να πείτε στους φίλους μας για το τέλος;

Και εγώ το ίδιο την απόλαυσα πολυ! Θα ήθελα να πώ να μην φοβόμαστε να αντιμετωπίσουμε όλα αυτά που μας δημιουργούν απορίες και “κόμπους” στη ζωή μας γιατί υπάρχουν πολλοί τρόποι να τα αποφορτίσουμε. Είτε με τη συγγραφή, είτε με οποιαδήποτε τέχνη και χόμπι, έιτε με την ανάγνωση, είτε με την συναναστροφή. Και να φροντίζουμε τον δίπλα μας. Μας Δίνει μεγάλη  χαρά αυτό έστω και ασυνείδητα! 


Το νέο βιβλίο της κυρίας Κουρτζή με τίτλο "Δεκατρία μπαλώματα" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός και μπορείτε να το βρείτε εδώ

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα:
Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΚΟΥΡΤΖΗ γεννήθηκε στην Άρτα και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιοτεχνολογία και εργάστηκε επί σειρά ετών στον ιδιωτικό τομέα. Σήμερα δραστηριοποιείται στον επιχειρηματικό χώρο και παράλληλα ασχολείται με τη συγγραφή, που αποτελεί και τη μεγάλη αγάπη της. Έχει ταξιδέψει αρκετά, μιλάει τέσσερις γλώσσες και ερασιτεχνικά ασχολείται με το αργεντίνικο τάνγκο. Είναι παντρεμένη και έχει έναν γιο. Έχει διακριθεί σε διαγωνισμούς ποίησης και έχει γράψει θεατρικά έργα. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορούν τα μυθιστορήματά της ΚΟΥΜΚΟΥΑΤ – ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΡΙΖΩΣΕ Η ΑΓΑΠΗ και ΔΕΚΑΤΡΙΑ ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου