Κυριακή 16 Αυγούστου 2020

ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΜΟΝΟΣ CARYL FÉREY ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ

Άλλο ένα βιβλίο του Férey που χαίρομαι να το έχω στη βιβλιοθήκη μου. Άλλο ένα βιβλίο του που όταν τελείωσε, δεν μπορούσα να ξεκινήσω κατευθείαν κάποιο άλλο. Οι εικόνες που μου δημιουργεί, ο τρόπος που αφηγείται τις ιστορίες του κάνουν το μυαλό μου να είναι εκεί, να είμαι γεμάτη συναισθήματα, δίνοντάς τους και τον χρόνο να κάτσουν μέσα μου.

Ο Μακ Κας είναι πρώην αστυνομικός, μονόφθαλμος και ιδιόρρυθμος χαρακτήρας. Στόχος του να μείνει μόνος και άφραγκος μέχρι το τέλος της ζωής του. Ένα τέλος που θα έβαζε ο ίδιος. Μέχρι που μαθαίνει ότι έχει μια κόρη. Παρόλο που ο ίδιος είχε δύσκολη παιδική ηλικία και ενώ μαθαίνει πρόσφατα την ύπαρξή της, δεν του έκανε καρδιά να την αφήσει στο ορφανοτροφείο κι έτσι, έχει βρει ένα καινούριο νόημα στη ζωή του.
Όταν διαβάζει σε μια εφημερίδα πως ο καλός του φίλος Μάρκος χάθηκε στη θάλασσα σε ένα ναυάγιο, αρχίζει τις έρευνες, και όταν μαθαίνει πως η πρώην γυναίκα του έχει εξαφανιστεί δεν θα αφήσει κανέναν να μπει εμπόδιο στο δρόμο του. Οι έρευνές του τον οδηγούν σε έναν Έλληνα επιχειρηματία κι έτσι θα καταλήξει στην Αθήνα και από 'κει, μαζί με τον Σταύρο φίλο του Μάρκος, στην Αστυπάλαια, στην "καρδιά" ενός κυκλώματος διακίνησης προσφύγων.
Εφοπλιστές, μαφιόζοι, κακοποιημένες γυναίκες, ξέπλυμα χρημάτων, μνημόνια, ιδιωτικοποίηση, Τρόικα. Ο συγγραφέας θέλοντας να μιλήσει για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα όπως το προσφυγικό, μας μοιράζει τα κομμάτια αυτής της ιστορίας, βοηθώντας να ολοκληρωθεί το παζλ με περιγραφές αληθινές. Ειδικά η περιγραφή μιας γυναίκας που σώζεται από το κύκλωμα, όταν τη διάβασα το στομάχι μου σφίχτηκε. Η σκιαγράφηση των χαρακτήρων είναι καλή και η γραφή του με έκανε να αφεθώ στον κόσμο του Ποτέ πια μόνος, ακούγοντας Spoke orkestra και Nick Cave.
Σε σύγκριση με άλλα βιβλία του δεν έχει τόσο αίμα, αυτό όμως δεν το κάνει εύκολο ανάγνωσμα. Ο Férey δεν χαϊδεύει τα αυτιά στα ζητήματα που θίγει.

Με κάθε βιβλίο του που διαβάζω, χαίρομαι που ανήκει στους συγγραφείς που έχω δει από κοντά. Η μετάφραση εξαιρετική.

 

Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε εδώ

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου