Πέμπτη 2 Ιουλίου 2020

ΤΣΙΧΛΟΦΟΥΣΚΑ ΕΙΡΗΝΗ ΒΑΡΔΑΚΗ ΕΚΔΟΣΕΙΣ BELL

Έχουν περάσει κάποιες ώρες από την ώρα που τελείωσα το βιβλίο. Κοιτάω το εξώφυλλο, βάζω ένα αγαπημένο cd να παίζει, διαβάζω ξανά τα αποσπάσματα που έχω υπογραμμίσει. Πιάνω ξανά χαρτί και στυλό για να γράψω τις σκέψεις μου. Τίποτα. Σοκολάτα! Μετά από δάκρυα πάντα σοκολάτα... Χμ, κάπως καλύτερα.
Την ιστορία μας διηγούνται τρεις γυναίκες. Η Έμμα, γυμνάστρια και γνωστή influencer, που προωθεί προϊόντα διατροφής. Η Φανή, μητέρα δύο δίδυμων μικρών αγοριών και μιας έφηβης, που ανεβάζει στο YouTube εκπομπές με θέματα και συμβουλές για γονείς. Η Χριστίνα, μαθήτρια λυκείου, που πιστεύει ότι μέσω των social media βρήκε κάποιον να την καταλαβαίνει απόλυτα. Τι κοινό έχουν; Με τις ψηφιακές ζωές τους, ζουν όλες μέσα στις μεγάλες, προστατευτικές και όμορφες ροζ τσιχλόφουσκες τους; Ξέρουν ότι οι τσιχλόφουσκες σκάνε; Κι ότι όσο ανάλαφρες και να φαίνονται, πονάει αυτό το σκάσιμο;
Η Ειρήνη Βαρδάκη με σκληρή γραφή και όχι τόσο λυρική, άμεση όμως και εθιστική από την πρώτη σελίδα και περιγραφές που δεν χαρίζουν στον αναγνώστη, θίγει ζητήματα όπως η ζωή μέσω των social media, η κακοποίηση, οι οικογενειακές σχέσεις, η εξαπάτηση και το bullying. Ιστορίες ρεαλιστικές που μπορεί να ζήσει ο καθένας μας ή να ζουν οι διπλανοί μας, πλοκή δυνατή, φοβερή ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων και η πρωτοπρόσωπη αφήγηση στα πρόσωπα που μας αφηγούνται, με έκανε να έρθω κοντά τους. Κάποιους ήθελα να τους χτυπήσω, να τους ξεφτιλίσω, άλλους να τους πιάσω από τους ώμους και να τους φωνάξω "Δες! Άνοιξε τα μάτια σου!", άλλους να τους παρηγορήσω. Το κυριότερο όμως... Ένιωσα. Ένιωσα τον πόνο τους.
Διαβάζεται με μια ανάσα. Όσο ωμές περιγραφές και να έχει, όσες φορές και να έκλεισα το βιβλίο για να ηρεμήσω, οι τρεις γυναίκες με φώναζαν να συνεχίσω. Να φτάσω στο τέλος. Ένα τέλος που ενώ πίστευα ότι είχα βάλει τα κομμάτια του παζλ στη θέση τους, αποδείχτηκε ότι έκανα λάθος.
Η Τσιχλόφουσκα με πόνεσε, με γέμισε ντροπή, με έβγαλε από το ωραίο μου συννεφάκι δίνοντάς μου ένα χαστούκι που θα θυμάμαι. Με έκανε να κλείνω το βιβλίο και να παίρνω αναπνοές για να ηρεμήσει η καρδιά μου, έκανε τα δάκρυά μου να τρέχουν. Αν ήμουν μητέρα ξέρω ότι τα συναισθήματά μου θα ήταν ακόμη πιο έντονα.
Δεν είναι εύκολο βιβλίο, δίνει γροθιές στο στομάχι. Αξίζει όμως να διαβαστεί. Να ανοίξουμε τα μάτια μας, να σπάσουμε τα δεσμά της καθημερινότητας, να δούμε ότι η χαρά της ζωής δεν κρύβεται στην οθόνη που είναι γεμάτη φίλτρα.
Είμαι εντυπωσιασμένη και όσα μπράβο και συγχαρητήρια να πω στην συγγραφέα θα είναι λίγα. Είμαστε τυχεροί εμείς οι Έλληνες αναγνώστες. Απίστευτα τυχεροί!

Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε εδώ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου