Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΩΤΣΑΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ BELL

Το αντίτυπό μου είχε την εξής αφιέρωση: "Αφιερωμένο σε εσένα. Θα το ανοίξεις;" Η απάντηση ήταν μόνο μία... ΝΑΙ!
Το Κουτί είναι η συγκλονιστική ιστορία της Ζένιας. Μιας έφηβης που όσο σκληρή κι αν προσπαθεί να φαίνεται εξωτερικά, δεν ισχύει το ίδιο για το μέσα της. Πονάει και νευριάζει με την καθημερινότητα που ζει. Ρατσισμός, μπούλινγκ, κακοποίηση, η αδιαφορία των γονιών της, η αγριάδα του πατέρα της. Μέσα σε όλο αυτό το σκοτάδι όμως, ευτυχώς υπάρχει μια αχτίδα φωτός που βοηθάει την Ζένια να ανταπεξέλθει. Είναι ο μικρός της αδερφός ο Νικόλας και δίνει σε αυτόν όλη τη στοργή της. Είναι μάνα, πατέρας και αδερφή για αυτόν. Έπειτα έχει και την μουσική. Η metal της δίνει τη δύναμη, ηρεμεί το μέσα της. Κι όταν ο έρωτας της για έναν συμμαθητή της βρει ανταπόκριση βλέπουμε μια άλλη Ζένια. Χαρούμενη και ερωτευμένη. Όμως το κακό παραφυλάει και θα έρθει να την βρει με τον χειρότερο τρόπο. Με την πολύ σοβαρή αρρώστια του αδερφού της και την είσοδο ενός καθηγητή στη ζωή της. Όλα αυτά συμβαίνουν γύρω από το κουτί. Το κουτί που ο πατέρας της προσέχει σαν τα μάτια του και ο αδερφός της φοβάται πολύ. Θα βρει τη δύναμη να το ανοίξει και το σοκ που έπαθε, το έπαθα κι εγώ.
Διάβαζα και ό,τι ένιωθε η Ζένια το ένιωθα κι εγώ. Θύμωνα, ανατρίχιαζα, στεναχωριόμουν, το στομάχι μου σφιγγόταν. Όμως, ένιωθα και τη χαρά, την ελπίδα. Έβαλα κι εγώ το αγαπημένο μου τραγούδι στο YouTube και αφοσιώθηκα σε αυτό 100%. Και σε όλα αυτά βοηθάει η γραφή του συγγραφέα που είναι σκληρή, καυστική αλλά και άμεση.
Η ψυχογράφηση της Ζένιας είναι εξαιρετική. Φαίνεται πόσο δούλεψε ο Γιώργος Γιώτσας για να βγάλει το αποτέλεσμα που κρατάμε τώρα εμείς στα χέρια μας.
Έχει σκληρές περιγραφές, αλλά και τρυφερές. Είναι μια αντίθεση που μου άρεσε. Σκοτάδι - φως. Σκηνές που με έκαναν να δακρύσω, σκηνές που με έκαναν να κλείσω το βιβλίο για να πάρω μια ανάσα. Σε κανένα σημείο όμως δεν εκβίασε το συναίσθημά μου, τα ζητήματα που υπάρχουν και ζει η Ζένια είναι γραμμένα με σεβασμό και αληθοφάνεια.
Δεν είναι εύκολο βιβλίο. Δεν είναι βιβλίο για χαλάρωση. Μπορεί να είναι μικρό σε σελίδες αλλά οι σκέψεις που βάζει στον αναγνώστη και τα συναισθήματα που βγάζει, το κάνουν ένα μεγάλο και πλούσιο βιβλίο. Κι όταν το κλείσεις η Ζένια γίνεται Ζένια σου.

Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε εδώ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου